شما اینجا هستید
ایران » توان پهپادی ارتش می‌تواند هرگونه تهدیدی را جواب بدهد

امیر دریادار حبیب الله سیاری با بیان اینکه مرحله اصلی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش از بامداد فردا برگزار می‌شود، گفت: قسمتی از توان پهپادی نیروی زمینی، هوایی، پدافندی، دریایی و جنگ الکترونیکی ارتش در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این رزمایش در بیش از نیمی جغرافیای کشور و شمال اقیانوس هند اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پهپاد‌های شناسایی، رزمی، انهدامی و پهپاد‌هایی که توان حمل موشک، بمب و تجهیزات جنگ الکترونیکی را دارند، استفاده می‌کنیم. هدف ما این است که میزان دقت پهپادها، مهارت خلبانان و قدرت تیر خود را ارزیابی کنیم. هدف‌های در نظر گرفته شده در دریا، زمین و هوا هستند و قرار است اهداف از میزان واقعی کمتر باشد تا توان ما افزایش یابد.

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش افزود: ارتقای توان پهپادی کشور برای هرگونه مقابله با تهدیدات از اهداف اصلی رزمایش است. آزمایش همه پهپاد‌هایی که در داخل کشور تولید شده اند، ارزیابی مهمات، میزان تیر و میزان انفجارو تبادل تجربه از دیگر اهداف این رزمایش است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ تمرینات در روز و شب در فضای جنگ الکترونیکی انجام می‌شود. میزان مداومت پروازی، برد موشک‌ها و سلاح‌های قابل حمل پهپاد‌ها به روز شده و با رزمایش‌های قبلی متفاوت است. در برگزاری رزمایش ابتدا پهپاد‌های شناسایی، اهداف را شناسایی کرده و سپس پهپاد‌های رزمی، اهداف را در دریا، هوا و زمین مورد اصابت قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه نوع نبر‌ها متفاوت شده و پهپاد در نبرد‌ها جایگاه بسیار بالایی است به همین دلیل در سال‌های گذشته، پهپاد از پیشرفت جهشی پیدا کرده است، گفت: ایران با استفاده از جوانان خود در شرکت‌های دانش بنیان و ارتش دستیابی به انواع پهپاد‌ها را در دستور کار داشته و محصولات ارزشمندی به دست آورده است.

امیر سیاری در پایان تاکید کرد: توان پهپادی ما بسیار بالاست و می‌توانیم روی آن حساب باز کنیم و ما را در انجام هرگونه عملیات موفق خواهد کرد. توان پهپادی نیرو‌های مسلح و ارتش کشور جزء قدرت‌های پهپادی برتر در منطقه است. توان رزمی نیرو‌های مسلح کشورمان با استفاده از توان پهپادی به جایگاهی رسیده که می‌تواند هرگونه تهدیدی را در زمین، دریا و هوا جواب بدهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جوانی نیوز | خبری | سیاسی| فرهنگی| مذهبی