شما اینجا هستید
ایران » همه وجوه الگو بودن در امیر سرتیپ دوم آذرفر بارز بود

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و تسلیت درگذشت این امیر سرافراز ارتش، فرمانده اسبق لشکر ۶۴ و فاتح عملیات کربلای ۷، گفت: ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم؛ هنر امام بزرگوار این بود که دفاع را مقدس و مردمی کردند.

وی افزود: از زمانی که دفاع، مقدس و تدبیر امام در جبهه‌های جنگ جاری شد، آحاد مردم در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و جانانه ایستادند و از تمامیت ارضی، ارزش‌ها، شرف و ناموس دفاع کردند؛ بالای ۲۰۰ هزار نفر شهید از جوانانی هستند که سینه سپر کردند، خون دادند، اما مردانه ایستادند و قد خم نکردند.

معاون هماهنگ کننده اضافه کرد: صدام در نظر داشت یک روزه خرمشهر، سه روزه آبادان و یک هفته‌ای تهران را فتح کند و با آمادگی کامل، حمایت و کمک همه کشور‌های بلوک شرق و غرب، ارتش تا بن دندان مسلح و با برآورد درست، وارد میدان شد، اما با رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، همه ارگان‌های مردمی و همه اقوام ایرانی در جبهه حضور پیدا کردند و جنگی که به زعم صدام قرار بود یک هفته‍ای تمام شود ۸ سال طول کشید و همه جانانه مقاومت کردند و در نهایت این جبهه متحد علیه جمهوری اسلامی ایران را شکست دادند.

وی اظهار داشت: بالندگی و افتخار امروز کشوربه برکت شهدا، رزمندگان و حضور ارزشمند همه اقوام ایرانی در ۸ سال دفاع مقدس است.

امیر دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه امیر آذرفر الگوی من بود، گفت: من در دوران جنگ افتخار خدمت با امیر آذرفر را نداشتم، اما همیشه از دور حرکات این امیر سرافراز را دنبال می‌کردم؛ امیر آذرفر یک فرمانده به تمام معنا و الگو بود و درشجاعت، صداقت، ورزیدگی و مهارت نمونه نداشت و همه وجوه الگو بودن دراین امیر سرافراز بارز بود.

وی افزود: وی قهرمان و فاتح کربلای ۷ و تنها رزمنده‌ای است که حضرت امام (ره) پس از پیروزی در عملیات، تلفنی به ایشان تبریک گفت.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان گفت: ما در تاریخ قهرمانان افسانه‍ای مانند رستم دستان، آرش کمانگیر و… داریم، ولی در دفاع مقدس ما قهرمانان واقعی داریم و این از برکت انقلاب اسلامی است. قهرمانان واقعی کشور ما شهدا هستند و امیر آذرفر نیز نمونه‌ای از این قهرمانان است که همواره مملکت نیاز به وجود چنین سربازانی دارد که بتوانند از کشور دفاع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جوانی نیوز | خبری | سیاسی| فرهنگی| مذهبی