شما اینجا هستید
ایران » رونمایی از ۲ موشک نیروی زمینی ارتش تا پایان سال/ استقرار ۵ گروه موشکی در پنج نقطه حساس کشور

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در بازدید از گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی ارتش در جریان از آخرین اقدامات و دستاورد‌های حوزه علمی، نظامی و تسلیحاتی این گروه قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: ما در نیروی زمینی برای تداوم آمادگی‌های رزمی و نهادینه‌سازی آمادگی‌های رزمی بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب اصل بر خودکفایی با نگاه به داخل گذاشته‌ایم و در مسیر خودکفایی، طراحی و تولید انواع تسلیحات ۲۳ رسته دفاعی دارد که در این ۲۳ رسته بتوانیم به خو‌دکفایی پایداری برسیم تا پاسخگو‌ی تمام نیاز‌های امنیتی و دفاعی کشور باشیم.

امیر حیدری با بیان اینکه در این مسیر طرح لبیک ۲ را داریم که با تصویب امام خامنه‌ای و پیگیری ستاد کل نیرو‌های مسلح و ستاد ارتش این طرح در مسیر خودکفایی و بومی‌سازی توفیقات خوبی داشتیم، تصریح کرد: در مسیر ارتقاء توان رزم و آمادگی برای دفاع از کشور توسعه یگان‌های موشکی را داریم و از همین مبداء ۵ گروه موشکی را جدا می‌کنیم و به ۵ نقطه حساس کشور مستقر خواهیم کرد.

‌فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز در نیروی زمینی ارتش به انواع موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و دقیق‌زن با قابلیت اتوماسیون مجهز شده تا به هر تهدید دشمن در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: ۲ نوع موشک زمین‌پایه و هوا‌پایه جدید تا پایان سال در نیروی زمینی ارتش رونمایی می‌شود که در ادامه توسعه یگان موشکی و افزایش توان موشکی خواهد بود.

وی در بیان جزئیات مشخصات موشک‌های جدید ارتش جمهوری اسلامی گفت: یک موشک هواپایه داریم که از روی بالگرد و انواع هواپیما‌ها قابل شلیک را داشته و موشک زمین پایه در برد تاکتیکی مورد نظر نیروی زمینی تعریف شده است.

امیر حیدری با بیان اینکه در نیروی زمین ارتش چهار ویژگی دور‌زن، نقطه‌زن، هوشمند و قابلیت هم‌افزایی را برای تولید تسلیحات تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تمامی تولیدات مبتنی بر این چهار ویژگی بوده و اگر برخوردار نیستند با کمک دانشمندان نیروی زمینی به این قابلیت می‌رسانیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جوانی نیوز | خبری | سیاسی| فرهنگی| مذهبی