شما اینجا هستید
ایران » دستاورد‌های رزمایش مشترک پهپادی ارتش چه بود؟

امیر حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران مهمان برنامه گفت و گوی ویژه خبری بود.

وی درباره دستاورد‌های رزمایش مشترک پهپادی ارتش با اشاره به محرمانه بودن این رزمایش بیان کرد: علت این محرمانگی این است که در محیط رزمایش، ما تجهیزات متعددی را به کار می‌گیریم که بسیاری از آن‌ها نباید اخبارش رسانه‌ای شود، زیرا ممکن است باعث سوء استفاده دشمنان شود.

تمام پهپاد‌های ما بومی هستند

وی ادامه داد: هم در تولید، هم در تاکتیک و هم در منابع انسانی وضعیت خوبی داریم. در زمینه تولید تمام پهپاد‌های ما بومی هستند، شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه بسیار مهم هستند. قشر جوان بسیار علاقه‌مند به این موضوع هستند  و از همین رو نیز امروز اعلام می‌کنیم که جز قدرت‌های برتر  پهپادی در جهان هستیم. همه پهپاد‌های ما که قدیمی‌تر بودند در رزمایش سال گذشته نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند، اما امسال توانمندی شان متفاوت شده است برای مثال در مداومت پرواز، سقف پرواز، ارتباطات و …   دارای توانمندی‌های بیشتری است.

امیر سیاری با اشاره به ویژگی‌های پهپاد کمان ۱۹ بیان کرد: این پهپادی است که دارای حجم و وزن کمی است، اما دستگاه‌هایی بر روی آن نصب شده است که توانمندی انجام ماموریت را به خوبی دارد و ماموریتش هم ایجاد اختلال راداری و ارتباطی هواپایه است. هرکدام از پهپاد‌های ما که امروز رونمایی شد نسبت به قبل پیشرفته‌تر شده اند.

دست یابی به پهپاد‌ها با وجود تحریم‌ها دستاورد بسیار مهمی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی پهپاد کرار گفت: کرار اقدامی که انجام داد این بود که مجهز به موشک هوا به هواست و قادر است که اهدافش را روی هوا پیدا کند، دنبال کند، قفل راداری بر روی آن داشته باشد و با موشک مورد اصابتش قرار دهد و اگر دشمنان بر روی آن حساس هستند حق دارند، زیرا دستیابی به آن پهپاد‌ها با وجود تحریم‌ها دستاورد بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: در بحث تاکتیک‌ها باید گفت که در موضوع پرواز جمعی تمرین‌های زیادی داشتیم. در موضوع حملات ۳۶۰ درجه تمرین داشتیم، عملیات در فضای جنگ الکترونیک را تجربه کردیم و به صورت انبوه اقداماتی را انجام دادیم. کرار جسم کوچکی دارد، اما می‌خواهد یک هواپیما را مورد اصابت قرار دهد از همین رو نیز ما یک هدف کوچ به آن می‌دهیم که وقتی بتواند آن را بزند قطعا اهداف بزرگتر را نیز می‌زند. پهپادی هم که رفت بالای سر ناوشکن آمریکایی از همین مدل بود. مطمئن باشید که ما در رزمایش سال بعد دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جوانی نیوز | خبری | سیاسی| فرهنگی| مذهبی