شما اینجا هستید
ایران » بهره‌برداری عملیاتی از ۴ ویژگی سلاح‌های جدید داخلی در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲

امیر سرتیپ کریم چشک، سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ در گفت و گویی تلویزیونی در ارتباط با آخرین برنامه‌های رزمایش ارتش اظهار کرد: رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نصر آباد اصفهان در حال برگزاری است و برای این رزمایش با سازمان رزمی که  پیش بینی شده است ۵ مرحله عملیات طرح ریزی و در حال اجرا است.

وی گفت: مرحله اول این عملیات انتقال و جابه جایی همزمان ۲ لشکر شامل ۴ تیپ و ۲ گروه توپخانه و مهندسی و سایر عناصر پشتیبانی در دستور کار قرار داشت که یک تیپ از راه هوا به منطقه انتقال پیدا کرد و این رزمایش در کمترین زمان خود که در مقیاس جهانی نیز بی نظیر است انجام شد و در کمتر ۴۸ ساعت نیرو‌ها در محل انجام رزمایش حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: مرحله دوم که دیروز برگزار شد مرحله پدافند مستحکم علیه دشمنی که قصد نفوذ به سواحل کشور را داشت و در عین انجام عملیات پدافند در ساحل عملیاتی شبانه با همکاری هوانیروز و نیرو‌های بالگردی، نیرو‌های واکنش سریع و نیرو‌های مخصوص تیپ ۴۵ انجام شدکه خداروشکر ماموریت علیه دشمن به شایستگی صورت گرفت.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ در ادامه گفت: مرحله سوم رزمایش مرحله جنگ الکترونیک بود که در تمام مراحل رزمایش علیه مقابله با تجهیزات و سلاح‌های هوشمند دشمن انجام شد و لحظاتی دیگر رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ با عملیات آفندی مقتدرانه برعلیه دشمن اجرا می‌شود که در این عملیات کلیه سلاح‌های پشتیبانی اعم از موشک‌ها، توپخانه‌ها، بالگرد‌ها، پهپاد‌ها و همچنین سلاح‌های سازمانی با یک لشکر زرهی استفاده می‌شود  و در بخشی از این رزمایش، عملیات هلی بورن را برای تسهیل این عملیات آفندی خواهیم داشت.

امیر چشک افزود: نیروی زمینی بعد از تغییر در ساختار سازمانی خود و تبدیل یگان هایش به یگان‌های متحرک بومی و واکنش سریع باید پیش بینی سلاح‌های متناسب با سازمان‌های رزم را به عمل می‌آورد؛ که به کمک شرکت‌های دانش بنیان اکنون سلاح‌هایی را با ۴ ویژگی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: دوربردی و دقیق زنی و هوشمندی و قابلیت شبکه از ویژگی های این سلاح‌هاست که امروز در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ بهره برداری عملیاتی به عمل می‌آید.

سرتیپ چشک گفت: این سلاح‌ها افتخاری است برای جوانان کشورمان که در ساخت و تولید این سلاح‌ها اقدام کردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جوانی نیوز | خبری | سیاسی| فرهنگی| مذهبی