شما اینجا هستید
ایران » امارات از ناتوانی آمریکا در برابر نیروی دریایی ایران عصبانی است!

اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان اخیر یکی از مهمترین جنبه‌های قدرت نظامی تهران محسوب می‌شود که باعث شد کشور‌های غربی به رهبری آمریکا نتوانند کشتی‌های تجاری ایران را از ترس واکنش متقابل در آب‌های بین‌المللی توقیف کنند. با این حال گویا این موضوع به مذاق برخی از کشور‌های همسایه خوش نیامده است.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد امارات متحده عربی پس از توقیف دو نفتکش از سوی ایران در خلیج فارس، از عدم توجه ایالات متحده به امنیت این منطقه ابراز ناامیدی کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند امارات متحده عربی پس از آن‌که نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در سوم ماه مِه میلادی اقدام به توقیف یک نفتکش پس از ترک بندر دبی کرد خشمگین شد، زیرا مقامات ابوظبی بر این باورند این موضوع می‌توانست این تصور را ایجاد کند که آب‌های این کشور برای کشتیرانی ناایمن است. این در حالی است که آمریکا در این مسئله هیچ اقدامی انجام نداد.

وال استریت ژورنال می‌افزاید: «امارات احساس می‌کند ایالات متحده به اندازه لازم برای ایجاد بازدارندگی در مقابل نیرو‌های نیابتی تهران از تصرف نفتکش‌ها در خلیج فارس اقدام نکرده است.»

این گزارش می‌افزاید: «پس از این حادثه آمریکا با شرکای منطقه‌ای خود برای تقویت بازدارندگی همکاری کرده است. از جمله این اقدامات استقرار یک گروه ضربت نیروی دریایی در خلیج فارس بوده که مجهز به پهپاد‌هایی برای نظارت بر کشتیرانی به منظور گسترش توانایی خود در پاسخ به تهدیدات است.»

وال استریت ژورنال با اشاره به قدرت نیروی دریایی ایران، آن را مایه تقویت توان بازدارندگی تهران در برابر تهدیدات خارجی برشمرد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به کشور‌های غربی درباره توقیف غیرقانونی نفتکش‌های متعلق به این کشور هشدار داده است. با این حال تهران همواره بر آزادی کشتیرانی بین‌المللی تأکید داشته و کشور‌های غربی را به پیروی از استاندار‌های دوگانه متهم می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جوانی نیوز | خبری | سیاسی| فرهنگی| مذهبی